Probleem

Probleem Opgelost. Volgende vraag?

Probleem opgelost!: Werkt alles zoals gedacht?

Heel spannend zo’n eerste mailtje waarin verteld wordt dat iets niet goed werkt. Zeker als je vanaf de eerste zin proeft dat iemand teleurgesteld is. En al helemaal als iemand in de laatste zin zegt dat hij gefrustreerd is. “Heel frustrerend. Ik was bijna klaar met de scan en toen werkte het doorklikken op volgende niet meer”. Toch verscheen er een glimlach op mijn gezicht want ik wist precies wat de oplossing voor dit probleem was en wat Gwendolyn terug had gemaild. “Gewoon opnieuw inloggen, het programma heeft onthouden waar je gebleven bent”.

Dit is een typische ‘begin with the end in mindje’.

Vooraf bedacht dat een wegvallende internet verbinding, een gecrashte computer of stroomuitval geen invloed mag hebben. Heel simpel, opnieuw inloggen en alles komt goed. Heel gebruiksvriendelijk, maar ook noodzakelijk want opnieuw beginnen is geen optie. In korte tijd twee keer de zelfde vragen beantwoorden geeft meetfouten en dat kan natuurlijk niet. Niet geheel onverwacht kwam dan ook het mailtje met de verlossende woorden ‘Gelukt! en Bedankt!’. Fijn om te horen natuurlijk, zeker als het volgende mailtje ook nog lovende woorden bevat over de scan. ‘Heel herkenbaar en nuttig´. Het vierde mailtje kwam ook nog. Een bericht aan zijn kinderen met ons op CC waarin hij zijn kinderen uitnodigt om de scan ook in te vullen. ‘Ik heb de test gedaan en herkende veel van wat ik zelf ervaar. Heel nuttig’.

Gewoon laten weten!

Mooie woorden natuurlijk, maar is dan alles van te voren bedacht? Ik ben bang van niet. Je kunt niet weten wat je niet weet en daarom is de feedback van onze klanten en gebruikers zo belangrijk. In het begin zodat eventuele foutjes er uitgehaald kunnen worden, maar zeker ook in een later stadium zodat we nieuwe gebruiksmogelijkheden kunnen ontwikkelen en implementeren. Schroom dus niet en laat ons weten wat je tegenkomt of mist of als je gewoon een vraag hebt.

Theorie

De drijfverenscan van Intodrives is gebaseerd op de theorie van de Amerikaanse psycholoog Clare Graves. Hij onderscheidde diverse drijfveren en omschreef hun samenhang. Met de drijfverentest ...

Lees meer >

Meer informatie

Graag geven we u meer inzicht in hoe u de scan kunt inzetten bij uw werk als coach, psycholoog, hr-adviseur, mediator of trainer.  Vraag hier meer informatie aan of neem contact met ons op.

Lees meer >

Ervaringen van klanten

Over deep democracy en drijfveren

In het prachtige Leeuwarden spreken we met Sandra Buith, eigenaar van Buithenkans. Op haar kantoor aan de Emmakade voert zij individuele coachgesprekken. Ook is zij regelmatig ...

Lees meer >

Op zoek naar de twinkel

Annet de Ruiter, eigenaar van Watwiliknou.nl, heeft een neus voor goede lunchrooms. We spreken elkaar bij Grandcafé Z in het historische stadscentrum van Leeuwarden. Hier ...

Lees meer >
Archief >