Over deep democracy en drijfveren

In het prachtige Leeuwarden spreken we met Sandra Buith, eigenaar van Buithenkans. Op haar kantoor aan de Emmakade voert zij individuele coachgesprekken en daarnaast richt zij zich op teamcoaching en gespreksleiding. In dit interview vertelt zij over haar werkwijze, hoe zij het gedachtegoed van deep democracy inzet en de waarde van Intodrives.


Lees meer >

Op zoek naar de twinkel

Mensen zijn het kapitaal van een organisatie, vertelt coach Annet de Ruiter in dit interview. Wanneer mensen weten wat hun drijft en motiveert, waarvan hun ogen gaan twinkelen en die dingen ook (mogen) doen, komt dat ten goede van hun prestaties. De Intodrives drijfverenscan visualiseert wat iemand belangrijk vindt en brengt in kaart wat voor soort organisatie het beste past.


Lees meer >

Van praktijkleergang tot coaching

Samen met de Open Universiteit verzorgt Kwatee de praktijkleergang ‘Psychologie van organisatieverandering’. Bij deze leergang zetten ze de Intodrives drijfverenscan in. Verder houdt Kwatee zich bezig met training en coaching binnen veranderende organisaties en ook daar blijkt Intodrives een waardevol instrument te zijn.


Lees meer >

Reis naar de innerlijke levenslijn

Connie van der Zwan (MACON Loopbaancoaching) zet de Intodrives drijfverenscan in om haar kandidaten inzicht te laten krijgen in hun innerlijke levenslijn. Vanuit dit inzicht kunnen mensen bewuste keuzes maken, waarmee ze zich (weer) energiek en geïnspireerd zullen voelen.


Lees meer >

Interview in De Psycholoog (NIP)

In een interview met De Psycholoog (het tijdschrift van het NIP) vertelt Gwendolyn van Kuijen over het ontstaan en de ontwikkeling van Intodrives en de drijfverenscan.


Lees meer >

Talenten, drijfveren en ME-factor

Met behulp van persoonlijke gesprekken, haar nieuwe werkboek en de Intodrives drijfverenscan haalt loopbaancoach Mariska Hidding van ME-factor het unieke in mensen naar boven. Intodrives sprak met haar over talenten, schijnwerpers en haar ervaring met de Intodrives drijfverenscan.


Lees meer >

De ervaring van Move to Improve

Joke Lenaerts, coach en eigenaar van Move to Improve heeft goede ervaringen met het inzetten van de Intodrives drijfverenscan bij loopbaanvragen. De drijfverentest is onderdeel van een compleet assessment, waarmee Joke gedragsvoorkeuren, interesses en competenties in kaart brengt. Met de drijfverenscan brengt ze in kaart wat iemand echt belangrijk vindt, wat de waarden zijn van de kandidaat en in wat voor omgeving hij het beste past.


Lees meer >

In gesprek met De Teamontwikkelaars

De teamontwikkelaars vertellen over hun ervaring met de Intodrives drijfverenscan. Zij zetten de drijfverentest in bij individuele coaching, bij begeleiding van teams (teamtrainingen) en bij hun programma Motivatie x Veerkracht in het kader van duurzame inzetbaarheid.


Lees meer >

Duurzame inzetbaarheid en drijfveren

Een van de autoriteiten op het gebied van duurzame inzetbaarheid is Prof. Dr. Karen van Dam. Zij definieerde duurzame inzetbaarheid als volgt: ‘Het zodanig omgaan met de menselijke bronnen dat toekomstig functioneren gewaarborgd blijft.’ We kijken dan, volgens Van Dam, naar positieve indicatoren zoals gezondheid, motivatie en employability. In dit filmpje vertelt zij meer over duurzame […]


Lees meer >

Twenty something?

Afgelopen week kwam ik een blog tegen over deze vraag. De man in kwestie, een jaar of 45 oud, zou zichzelf als hij in deze tijd twenty something of wel begin twintig was, drie vragen stellen. Wie ben ik? Wat vind ik? En waar ben ik goed in of kan ik goed in worden? Veel […]


Lees meer >

Een belangrijke les in klantgerichtheid

Klantgerichtheid: waar leer je dat? Als je bezig bent met het bouwen van een bedrijf, dan is het niet verkeerd om goed te kijken naar succesvolle bedrijven als het gaat om klantgerichtheid. Wat doen anderen als het bijvoorbeeld gaat om kantgericht denken of service? Dus ik kijk, analyseer en leer. Eigenlijk zocht ik een voorbeeld, een […]


Lees meer >

Afsluiting van een bijzonder jaar

2015 : Heel bijzonder zo’n eerste jaar 2015 was een bijzonder en spannend jaar voor Intodrives. Bijzonder en spannend omdat we begin september ‘live’ konden gaan. Een product ontwikkelen binnen de veiligheid van een paar vierkante meter kantoor is één ding, maar het ‘live’ zetten, het bloot geven aan de grote wereld is een heel […]


Lees meer >

Meer coach opdrachten in 2016?

Tip voor meer coach opdrachten Tussen de regels door lees ik dat sommige coaches moeite hebben met het creëren van voldoende omzet. Iets wat mij verbaast. Zeker als je bedenkt dat we het hier over vakmensen hebben. Mensen die hun sporen allang verdiend hebben in het vak wat ze beoefenen. Want even serieus, je gaat […]


Lees meer >

Wil de juiste vragenlijst opstaan?

De Intodrives vragenlijst Een vragenlijst kan een goed instrument zijn om psychologische kenmerken zoals drijfveren in beeld te brengen. Voorwaarde is dat de vragenlijst of test degelijk en betrouwbaar is. Dit kan alleen maar als de juiste vragen gesteld worden en er systeem aangebracht is in de manier van antwoorden. De juiste vragen stellen Om maar met […]


Lees meer >

Ervaring van klanten

Kwaliteit en professionaliteit behoorden tot onze belangrijkste motieven bij het ontwikkelen van de drijfverenscan. En niet zonder reden: een echt goed instrument voor het meten van drijfveren gebaseerd op de theorie van Clare Graves, bleek lastig vindbaar. Een eigen tool ontwikkelen was daarom de volgende logische stap. Een mooie gedachte, maar de uitvoering moest uiteraard […]


Lees meer >

Probleem Opgelost. Volgende vraag?

Probleem opgelost!: Werkt alles zoals gedacht? Heel spannend zo’n eerste mailtje waarin verteld wordt dat iets niet goed werkt. Zeker als je vanaf de eerste zin proeft dat iemand teleurgesteld is. En al helemaal als iemand in de laatste zin zegt dat hij gefrustreerd is. “Heel frustrerend. Ik was bijna klaar met de scan en […]


Lees meer >

Intodrives drijfverenscan is “live”

Live na Ontwikkelen, testen, analyseren, verbeteren en her-testen Ontwikkelen, testen, analyseren, verbeteren en her-testen waren woorden die ons de afgelopen anderhalf jaar vergezelden. Nu we live zijn zien we langzaam een verschuiving plaats vinden. Woorden als klantbehoefte en marketing, of adviseur en kandidaat stijgen in onze top 40 van meest gebruikte woorden. Bij de vragen […]


Lees meer >