Over de ontwikkeling van Intodrives. Hoe de test een product werd die gebruikt kan worden voor coaches en psychologen.

Intodrives drijfverenscan is “live”

Live na Ontwikkelen, testen, analyseren, verbeteren en her-testen

Ontwikkelen, testen, analyseren, verbeteren en her-testen waren woorden die ons de afgelopen anderhalf jaar vergezelden. Nu we live zijn zien we langzaam een verschuiving plaats vinden. Woorden als klantbehoefte en marketing, of adviseur en kandidaat stijgen in onze top 40 van meest gebruikte woorden. Bij de vragen die we hebben, is het al niet veel anders. De inmiddels beantwoordde vraag “Hoe staat het met Cronbachs alpha?” daalt in de lijst en “Hoe zorgen we ervoor dat de markt ons product leert kennen?”, stijgt met stip. De boeken? Van “Testtheorie” naar “Marketing voor dummies”. Muziek? Van “Eine kleine Nachtmusik” naar “A brand new day”.

Verandering in onszelf en met hulp van ons team

De grootste verandering was wel de verandering in onszelf. In anderhalf jaar van een idee in ons hoofd naar een scan in ons hart. Een afstand van zo’n 35 centimeter die we met plezier, soms met blaren op onze voeten, maar altijd met vertrouwen hebben afgelegd. Als we onze paraplu vergeten waren of rond liepen met kramp in onze kuiten, was altijd ons team in de buurt. Altijd droge sokken of een goede massage. Soms hele praktische ondersteuning met de website, logo en teksten. Dus Leonie en Pim van Plints-sites, Dieuwertje van DMM Linden Grafisch ontwerp en marketing, Lianne Damen van Ampersand & Ampersand producties, fijn dat we zo goed op jullie kunnen bouwen!
Met strategische vragen, welke kant gaan we op als bedrijf, konden we altijd terecht bij mijn schoonvader Ton, die op dat vlak zijn sporen heeft verdiend. Maar ook onze juridisch adviseur Indra, die ons met raad en daad bijstond en Isolde en Mart die onze diervriendelijke proefkonijnen waren en ons de juiste richting in geholpen hebben. Heel belangrijk was ook de grote groep mensen die onze eerste vragenlijsten hebben ingevuld. Zonder hen was het niet mogelijk geweest om tot een live versie te komen. Bedankt allemaal! Zo zie je maar, ondernemen doe je niet alleen.

Theorie

De drijfverenscan van Intodrives is gebaseerd op de theorie van de Amerikaanse psycholoog Clare Graves. Hij onderscheidde diverse drijfveren en omschreef hun samenhang. Met de drijfverentest ...

Lees meer >

Meer informatie

Graag geven we u meer inzicht in hoe u de scan kunt inzetten bij uw werk als coach, psycholoog, hr-adviseur, mediator of trainer.  Vraag hier meer informatie aan of neem contact met ons op.

Lees meer >

Ervaringen van klanten

Over deep democracy en drijfveren

In het prachtige Leeuwarden spreken we met Sandra Buith, eigenaar van Buithenkans. Op haar kantoor aan de Emmakade voert zij individuele coachgesprekken. Ook is zij regelmatig ...

Lees meer >

Op zoek naar de twinkel

Annet de Ruiter, eigenaar van Watwiliknou.nl, heeft een neus voor goede lunchrooms. We spreken elkaar bij Grandcafé Z in het historische stadscentrum van Leeuwarden. Hier ...

Lees meer >
Archief >